DOSTĘPNOŚĆ


Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

14‑09‑2021 09:44:06

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu oraz w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu

Klient w zakresie dostępności jednostek może:

  • poinformować o braku dostępności - taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny,
  • złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - może go złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług jednostek,
  • wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej - z żądaniem może wystąpić każdy,
  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki - nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia, to jednostka niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami przypadkach braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku jednostka proponuje rozwiązanie alternatywne.

Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:
      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu, ul. Daszyńskiego 4, 42-400 Zawiercie
      lub Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu, ul. Daszyńskiego 4, 42-400 Zawiercie
  • złożyć wniosek do sekretariatu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu (pok. 7) lub Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu (pok. 17)
  • wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu sekretariat@pcpr.zawiercie.powiat.pl
  • poprzez  ePUAP - /pcprzawiercie/skrytka

Tryb odwoławczy
Gdy Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu oraz Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:

  • w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
  • z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej

Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki - nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym w żądaniu o zapewnienie dostępności cyfrowej, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem o zapewnienie dostępności.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie żądania
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:
      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu, ul. Daszyńskiego 4, 42-400 Zawiercie
      lub Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu, ul. Daszyńskiego 4, 42-400 Zawiercie
  • złożyć wniosek do sekretariatu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu (pok. 7) lub Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu (pok. 17)
  • wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu  sekretariat@pcpr.zawiercie.powiat.pl
  • poprzez  ePUAP - /pcprzawiercie/skrytka

Tryb odwoławczy
Gdy Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu oraz Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu nie zapewnił dostępności cyfrowej:

  • w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania (podstawowe załatwienie sprawy) albo
  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania (w terminie wydłużonym) albo
  • z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,

klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni - w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
61KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Justyna Mocherek
email: jmocherek@pcpr.zawiercie.powiat.pl
, w dniu:  31‑03‑2021 09:10:43
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Justyna Mocherek
email: jmocherek@pcpr.zawiercie.powiat.pl
, w dniu:  31‑03‑2021 09:10:43
Data ostatniej aktualizacji:
17‑09‑2021 11:08:39
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive