Deklaracja zgodnosci
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A | |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A | ||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A | ||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA | ||
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A | |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A | ||
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A | ||
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA | ||
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA | ||
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A | |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A | ||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA | ||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA | ||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA | ||
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA | ||
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA | ||
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA | ||
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA | ||
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A | ||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A | ||
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A | |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A | ||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A | |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A | |
2.4.2 – Tytuły stron | A | ||
2.4.3 – Kolejność fokusu | A | ||
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A | ||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA | ||
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA | ||
2.4.7 – Widoczny fokus | AA | ||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A | |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A | ||
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A | ||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A | ||
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA | ||
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A | |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A | ||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA | ||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA | ||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A | |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A | ||
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA | ||
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA | ||
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A | ||
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 30/2020 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu z dnia 18.12.2020 roku w sprawie powołania w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu oraz w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu koordynatorów ds. dostępności i Zarządzeniem Nr 19/2021 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu z dnia 06.09.2021r. w sprawie wprowadzenia zmian do powołanych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu oraz w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Zawierciu koordynatorów ds. dostępności. Funkcję koordynatorów będą pełnić:
- Pani Małgorzata Rzekiecka-Muszyńska - tel. 32 67 107 48 wew.109
- Pani Olga Barszczewska - tel. 32 67 107 48
- Pani Justyna Mocherek - tel. 32 67 107 48 wew.105
INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: http://www.bip.brpo.gov.pl/
PRZYGOTOWANIE OŚWIADCZENIA W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2019.04.05.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2021.09.06.
- Oświadczenie zweryfikowano dnia: 2023.01.25
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
Data publikacji strony internetowej: 2007.01.22.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP.
Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego: dostępne są na stronie głównej
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu jest częściowo dostępne pod względem architektonicznym do potrzeb mieszkańców Powiatu Zawierciańskiego.
Obszar zewnętrzny
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu mieści się na parterze budynku - na jednej kondygnacji. Lokalizacja PCPR na parterze umożliwia interesantom i pracownikom dostęp do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem archiwów zlokalizowanych w podpiwniczeniu). Teren jest ogrodzony, miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych umieszczone w bezpośrednim sąsiedztwie wejscia głównego i oznakowane. Brama wjazdowa - szerokość wjazdu umożliwia dostępność dla pojazdów o różnych gabarytach, w tym większych.
Budynek PCPR w Zawierciu posiada 2 wejścia/wyjścia: 1 główne od strony ul. Daszyńskiego, wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych, posiadające drzwi dwuskrzydłowe. Przed wejściem głównym - jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Drugie wejście mieści się z tyłu budynku, prowadzi do niego chodnik wzdłuż budynku, furtka nie jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Obszar wewnętrzny
W części wewnętrznej przestrzenie komunikacyjne są poziome i wolne od barier. Korytarz umożliwia poruszanie się na wózku. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń ma charakter wizualny i znajduje się przy wejsciu głównym oraz przy każdym z pomieszczeń. Ponadto pomieszczenia, w których są obsługiwane osoby niepełnosprawne oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w tym niepełnosprawnoscią ruchową, mają dodatkową informację w języku Braille'a. Część korytarza jest oklejona świecącymi taśmami samoprzylepnymi, na całej przestrzeni jest zamontowany system oświetlenia zmierzchowego.
Brak informacji dotykowej/głosowej. Brak urządzeń i środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących i niesłyszących. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|